ایران۹۱۲ مرکز خرید و فروش سیم کارت 0912
قیمت گذاری و خرید خط

تماس از طریق LTE | VoLTE چیست؟

تماس با LTE | VoLTE

تماس VoLTE یک ویژگی کاربردی است که در اکثر تلفن‌های هوشمند، وجود دارد. همان‌طور که از نام آن پیداست،  VoLTE یک تماس صوتی است که از طریق شبکه 4gLTE صورت می‌گیرد، در اصل به جای شبکه‌ی اصلی می‌توانید از طریق شبکه LTE تماس برقرار کنید. که در این مقاله معایب و مزایای آن را بررسی کرده و نحوه‌ی فعال‌سازی آن را توضیح خواهیم داد.

VoLTE چیست؟

VoLTE یک پروتکل ارتباطی بی سیم است که برای برقراری تماس صوتی استفاده می شود، که به دلیل سرعت‌های فوق العاده سریع خود شناخته شده است توسط میلیاردها نفر در سراسر جهان برای برقراری تماس صوتی از طریق شبکه سلولی 4g  استفاده می‌شود. هم‌چنین نسبت به شبکه های 2g  و 3g پوشش بیشتری و انتقال داده سریع‌تر ارائه می‌دهد.

هنگام تماس استاندارد، اینترنت شما از حالت 4g خارج می‌شود و می‌توان گفت به طور کامل قطع می‌شود؛ در طول تماس LTE ، می‌توانید از داده‌های خود برای برقراری تماس و مرور وب به طور هم‌زمان استفاده کنید.VoLTE به یکی از بهترین ویژگی‌ها برای بهبود تماس های صوتی در سراسر جهان تبدیل شده است.

مواردی پیش از تماس VoLTE که باید بدانید 

• سیم‌کارت شما حتما باید 4g شده باشد.

• گوشی فرد مقابل نیز قابلیت VoLTE را داشته باشد.

• این قابلیت بر روی گوشی شما فعال شده باشد.

مزایای استفاده از VoLTE

استفاده از VoLTE در گوشی شما چندین مزیت دارد، که در این‌جا آن‌ها را توضیح خواهیم داد.

• مهم‌ترین مزیت  4gVoLTE بهبود کیفیت تماس است. VoLTE هنگام برقراری تماس صوتی ارتباط واضح‌تری را ارائه می دهد.

• در حالی که کیفیت تماس در نسل های قبلی شبکه‌ها، مانند 2g و 3g، چندان واضح نبود، 4gVoLTE کیفیت تماس را سه برابر بهتر از  3g و شش برابر بهتر از  2gارائه می‌دهد.

• بدون  VoLTE، ممکن است متوجه شوید که شبکه 4g در حین تماس به 3g تغییر می کند، که باتری گوشی هوشمند را سریع‌تر تخلیه می کند. با VoLTE، حتی زمانی که در حالت مکالمه هستید، تلفن به 3g  تغییر نمی‌کند، که باعث صرفه جویی در مصرف باتری نیز می‌شود.

• اگر بدانید تماس‌های VoLTE می‌توانند دو برابر سریع‌تر از سیگنال‌های 2g  یا 3g  متصل شوند، شگفت‌زده خواهید شد. علاوه بر این، 4g  اکنون به طور گسترده در سراسر جهان در دسترس است.

• برخی از شبکه های 4g در طیف 800 مگاهرتز کار می کنند که پوشش وسیع‌تری نسبت به طیف 2g یا 3g  ارائه می‌دهند. این طیف می تواند حتی از طریق اجسام عظیم گذر کند، که برای نسل های قبلی دشوار بود. به این ترتیب، حتی اگر در زیرزمین یا در طبقه بالا باشید، اتصال شبکه برقرار خواهد بود.

• بدون VoLTE ، شبکه 4g  هنگام برقراری تماس به 3g تبدیل می‌شود که استفاده از اینترنت سریع را در حین تماس محدود می کند. با   4g VoLTE این اتفاق نمی‌افتد.

• حتی می توانید از طریق VoLTE با کمترین مصرف دیتا، تماس‌های ویدیویی برقرار کنید. تماس‌های ویدیویی معمولاً به دانلود برنامه‌هایی مانند Skype، Google Meet، Zoom  و غیره نیاز دارند، اما با 4g VoLTE، نیازی به نصب هیچ برنامه‌ی دیگری ندارید. تلفن‌هایی که از 4g پشتیبانی می‌کنند، از تماس‌های ویدیویی داخلی در سیستم تماس خود پشتیبانی می‌کنند. علاوه بر این، 4gVoLTE  انرژی باتری را هنگام برقراری تماس ویدیویی ذخیره می کند.

محدودیت های خدمات   VoLTE

علیرغم این واقعیت که VoLTE مزایای زیادی را برای ارتباطات سیار فراهم می کند، معایبی نیز در ارتباط با این فناوری وجود دارد. در اینجا برخی از محدودیت ها و چالش های مرتبط با خدمات VoLTE آورده شده است.

• در حالی که تماس‌های VoLTE تماس‌هایی با کیفیت بالا ارائه می‌کنند، این ویژگی محدود به تماس بین دو تلفن دارای VoLTE است. اگر یک تلفن از VoLTE پشتیبانی کند و دیگری پشتیبانی نکند، در این صورت تماس تنها با کیفیت استاندارد خواهد بود نه HD 

• برای اینکه تماس‌های VoLTE کار کنند، به اتصال داده یا سیگنال 4g  نیاز دارید. در غیر این صورت، نمی‌توانید تماس های HD برقرار کنید.

• دستگاه شما باید برای فعال کردن خدمات VoLTE سازگار باشد. بسیاری از کاربران خدمات VoLTE را در تلفن های هوشمند خود فعال ندارند. در حالی که برخی از تلفن های هوشمند این سرویس را با به آپدیت دریافت می‌کنند اما بسیاری از مدل های قدیمی با VoLTE سازگار نیستند.

چگونه VoLTE را در تلفن هوشمند خود فعال یا غیر فعال کنیم

فعال و غیرفعال کردن VoLTE در تلفن هوشمند شما یک فرآیند ساده است و تنها به یک گوشی هوشمند و اپراتور خدمات دهنده، نیاز دارید. شرکت های مخابراتی و سازندگان گوشی های هوشمند گاهی اوقات تماس های 4g VoLTE را تماس های HD می‌نامند. بنابراین اگر تلفن شما گزینه‌ای برای تماس های HD دارد، باید این را در نظر داشته باشید.

با حرکت به سمت آینده دیجیتالی یکپارچه‌تر، نقش VoLTE به طور چشم‌گیری رشد خواهد کرد. همانطور که 5g تکامل می‌یابد، انتظار می رود VoLTE هم‌چنان بر ارتباطات صوتی تسلط داشته باشد. شبکه‌های 5g به همان فناوری شبکه اصلی  4g LTEمتکی هستند و VoLTE را به یک راه‌حل خدمات صوتی طبیعی تبدیل می‌کند.

VoLTE در ایران

امکان فعال سازی VoLTE در ایران نیز وجود دارد، تنها شاید به دلیل کم بودن گوشی‌های پشتیبان VoLTE افراد بسیاری نتوانند از آن استفاده کنند. طریقه‌ی فعال‌سازی در اپراتور‌ها به صورت زیر می‌باشد.

فعال سازی VoLTE همراه اول

برای فعال‌سازی این قابلیت در همراه اول و سیم‌کارت‌های 0912 سیم‌کارت شما باید یوسیم باشد. طبق گفته‌ی همراه اول تمامی گوشی‌هایی که از اندروید 9 به بالا پشتیبانی کنند و در آیفون IOS 13 به بالا، می‌توانند این قابلیت را فعال کنند و نیازی به برقراری اینترنت دیتا موبایل نیز نخواهد بود.

برای اطمینان از فعال سازی کد *10*7# را شماره گیری کنید، در صورتی که امکان فعال ‌سازی نباشد، به شما اعلام خواهد شد.

فعال‌سازی VoLTE ایرانسل

در مورد اپراتور ایرانسل نیز، سیم‌کارت باید یوسیم باشد و آخرین آپدیت سیستم عامل گوشی شما نصب شده باشد، سپس به این ترتیب عمل کنید.

Setting – Connection – Mobile Network – VoLTE Calls 

فعال‌سازی VoLTE در رایتل

متاسفانه راتل هنوز از این قابلیت پشتیبانی نمی‌کند، البته به خاطر رقابت قطعا در آینده‌ی نزدیک این سرویس از سمت رایتل نیز ارائه می‌شود ولی در حال حاضر امکان فعال‌سازی وجود ندارد.

تعرفه های VoLTE

تعرفه‌های VoLTE همانند، تعرفه‌های عادیست، برای هر اپراتور نسبت به نوع سیم‌کارت دائمی و اعتباری هزینه فرق می‌کند.

 

جستجوی سیم کارت در ایران 912

0912 318 32 20
محاسبه اقساط
58,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 370 93 76
محاسبه اقساط
53,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 633 80 72
محاسبه اقساط
35,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 932 2100
محاسبه اقساط
53,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 338 74 12
محاسبه اقساط
50,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 19 10 615
محاسبه اقساط
190,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 148 6500
محاسبه اقساط
320,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 30 52 809
محاسبه اقساط
57,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 254 28 57
محاسبه اقساط
70,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 76 78 918
محاسبه اقساط
35,000,000 تومان
وضعیت : درحد صفر
مشخصات سیم‌کارت
جدید ترین عنوان ها
4نفر به این صفحه امتیاز داده اند
5 / 4.25