ایران۹۱۲ مرکز خرید و فروش سیم کارت 0912
قیمت گذاری و خرید خط

استعلام تعداد سیم کارت های بنام

استعلام تعداد سیم کارت های بنام

استعلام تعداد سیم کارت و خطوط تلفن مشترکین تلفن همراه یکی از مهمترین کارهایی است که کاربران اپراتور های تلفن همراه باید انجام دهند.

پس از همه گیری و رشد سریع مشترکین تلفن همراه در کشور، یکی از مشکلاتی که به صورت گسترده در سازمان قضایی کشور مورد بحث قرار گرفت، سواستفاده و تخلفاتی بود که از طریق تلفن همراه ایجاد شده و صاحبان آن سیم کارت حتی از داشتن آن خط ابراز بی اطلاعی می کردند. شاید ندانید که حتی اگر از وجود آن بی خبر باشید، باز هم تمامی مسئولیت های سیم کارتی که با کد ملی و نام شما ثبت گردیده است، برعهده شما خواهد بود. به همین خاطر در این مطلب قصد داریم روش های استعلام تعداد سیم کارت هایی که به نام شما ثبت گردیده است را با شما در میان بگذاریم.

بهترین سیم کارت های همراه اول را برای شما فراهم کرده ایم.

قیمت خط 912
جستجوی سیم کارت در ایران 912

فهرست ارزان ترین سیم کارت های سایت

0912 0899 764
محاسبه اقساط
14,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 945 96 30
محاسبه اقساط
16,500,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 93 18 445
محاسبه اقساط
16,800,000 تومان
وضعیت : در حد صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 933 76 14
محاسبه اقساط
16,800,000 تومان
وضعیت : در حد صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 945 83 75
محاسبه اقساط
16,800,000 تومان
وضعیت : در حد صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 973 17 92
محاسبه اقساط
16,800,000 تومان
وضعیت : در حد صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 940 47 29
محاسبه اقساط
17,800,000 تومان
وضعیت : در حد صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 948 78 92
محاسبه اقساط
17,800,000 تومان
وضعیت : در حد صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 054 40 78
محاسبه اقساط
17,800,000 تومان
وضعیت : صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 069 71 58
محاسبه اقساط
17,800,000 تومان
وضعیت : صفر
مشخصات سیم‌کارت

چرا استعلام تعداد سیم کارت مهم است؟

طبق گفته سخنگوی قوه قضاییه، بر اساس قانون ملی ایران، مسئولیت تمامی فعالیت هایی که با یک خط تلفن ثابت، سیم کارت و یا اشتراک اینترنت ثابت انجام می شود، تماماً بر عهده مالک آن است و چنانچه در این زمینه تخلفی صورت گیرد -حتی اگر مجرم اصلی دستگیر و مجازات شود- باز هم مالک اصلی آن اشتراک یا آن خط مورد مجازات قرار خواهد گرفت.

بسیاری از کسانی که به جرم کلاهبرداری از آن ها شکایت می شود، روح شان هم از ماجرا خبر ندارد. آن ها حتی نمی دانند که چنین سیم کارتی به نام شان وجود داشته و یا در حال فعالیت است. ممکن است از آن سیم کارت مزاحمت هایی ایجاد شود و یا کلاهبرداری های مالی و یا حقوقی انجام گیرد. ممکن است با استفاده از آن سیم کارت کسی اقدام به تهدید دیگران کرده و حتی در دزدی و یا جنایتی از آن شماره استفاده کند. همه مواردی که گفتیم، به وفور در بین پرونده های قضایی دادسراها دیده می شود و از این رو، هر فردی موظف است از طریق سامانه ای که در ادامه مطلب به آن اشاره خواهیم کرد، اقدام به استعلام تعداد سیم کارت خود کرده و چنانچه از بعضی خطوط به نام خود بی اطلاع است، از طریقی که به آن اشاره خواهیم کرد، اقدام به حذف مالکیت آن خطوط مشکوک کند. بنابراین استعلام مالکیت سیم کارت از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

چگونه ممکن است به نام شما سیم کارت خریده باشند؟

پس از تکمیل جریان خصوصی سازی اپراتورهای تلفن همراه و آغاز واگذاری اختیارات ثبت نام مشترکین به دفاتر نمایندگی ها و به تبع آن آسان تر شدن خرید و ثبت نام سیم کارت، با توجه به اینکه در آغاز راه نظارت جامعی برای جمع آوری و بایگانی صحیح پرونده ها وجود نداشت، بسیاری از افراد سودجو به کمک یک کد ملی و یا با در اختیار داشتن یک کپی از کارت ملی دیگران، توانستند سیم کارت هایی را بدون اطلاع صاحبان آن کارت ملی خریداری نمایند.

دلیل این کار آن است که طبق قانون کشوری، هر فرد در ایران حداکثر می تواند 10 سیم کارت در اپراتورهای مختلف به نام خود داشته باشد. بنابراین بسیاری از کلاهبرداران که نیازمند تعداد فراوانی سیم کارت بودند، برای دستیابی به هدف خود و همچنین برای گم شدن رد شان، اقدام به خرید سیم کارت به نام دیگران کردند.

به همین خاطر است که استعلام مالکیت بر سیم کارت های همراه اول و سایر اپراتورها از اهمیت بالایی برخوردار است. چرا که ممکن است سیم کارت هایی به نام شما ثبت شده باشد و شما از وجود آن و از تمامی فعالیت های آن بی خبر مانده باشید. بنابراین، جهت جلوگیری از هرگونه سوء استفاده از نام و هویت شما که مسئولیت تمام و کمال آن نیز با شما خواهد بود، باید هرچه سریع تر به وضعیت مالکیت سیم کارت های خود سر و سامان ببخشید.

روش های استعلام تعداد سیم کارت به نام

سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، به منظور حل این مشکل، اقدام به راه اندازی سامانه ای اختصاصی جهت استعلام تعداد خط ها و سیم کارت ها به نشانی www.cra.ir نموده است. شما می توانید پس از ورود به این سامانه، در بخش حقوق کاربران، به سامانه استعلام سرویس های مشترکین رفته و در آن جا با ورود اطلاعات فردی خود شامل کد ملی، نام، شماره تلفن همراه (شماره ای که هم اکنون در اختیار دارید) و اطلاعاتی نظیر این، درخواست استعلام خود را ثبت کنید. چند ثانیه پس از ثبت درخواست، پیامکی دریافت خواهید کرد که در آن، تعداد سیم کارت های به نام شما در هر اپراتور تلفن همراه قید گردیده است. همچنین در این سامانه می توانید تمامی خطوط ثابت و اشتراک های اینترنت ثابتی که به نام شما ثبت شده است را نیز استعلام کنید.

یکی دیگر از روش های استعلام مالکیت بر سیم کارت، استعلام از طریق سامانه پیام کوتاه سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی است. برای این منظور کافی است از سیم کارت فعالی که به نام خودتان است، کد ملی خود را به سامانه 3000150 پیامک کنید تا در پاسخ، تعداد سیم کارت های به نام شما در هر اپراتور تلفن همراه برای شما ارسال شود.

توجه داشته باشید که استعلام از این سامانه ها به فاصله حداقل 10 روز انجام می گیرد. بنابراین اگر یک بار از این سامانه استعلام کرده باشید، تا 10 روز آینده امکان استعلام مجدد برای شما وجود نخواهد داشت.

با سیم کارت های اضافه و مشکوکی که به نام ماست چه کنیم؟

اگر پس از دریافت نتیجه استعلام، متوجه شدید که تعداد سیم کارت های به نام شما از تعداد سیم کارت هایی که از وجود آن ها آگاه هستید بیشتر است، می بایست هرچه سریع تر جهت حذف مالکیت آنان اقدام به عمل آورید. روش کار به این صورت است که به یکی از نمایندگی های رسمی اپراتور سیم کارت خود در شهر مراجعه کرده و فرم مربوط به حذف شماره های مشکوک را پر می کنید. از آنجایی که اعلام شماره های مشکوک به شما غیرقانونی است، بنابراین شما باید در آن فرم، شماره هایی را که از وجود آن ها آگاه هستید و یا در حال استفاده از آن ها هستید را قید کرده و درخواست حذف سایر سیم کارت ها را اعلام کنید. بدین ترتیب، با ارائه فرم امضا شده به همراه اصل و کپی کارت شناسایی خود به نمایندگی مربوطه، سیم کارت های اضافی و مشکوک از شما سلب مالکیت گریده و خیال شما از بابت سوء استفاده های احتمالی راحت خواهد شد.

با توجه به اینکه مسئولیت تمامی فعالیت هایی که توسط خطوط تلفن همراه انجام می شود بر عهده مالک آن خط است، بنابراین بر همه افراد واجب است که سریعاً با روش هایی که در این مطلب به آن ها اشاره کردیم خطوط خود را استعلام کرده و نسبت به سلب مالکیت سیم کارت های اضافی اقدام نمایند.

جدید ترین عنوان ها
42نفر به این صفحه امتیاز داده اند
5 / 4.92