ایران۹۱۲ مرکز خرید و فروش سیم کارت 0912
  خرید سیمکارت قسطی

تمام کار‌هایی که برای پیدا کردن گوشی اندرویدی خود باید انجام دهید

سرقت تلفن همراه، از مواردیست که این روز‌ها بیشتر از هر زمان دیگری برای افراد اتفاق می‌افتد. در این مقاله تمامی راه‌هایی که پس از به سرقت رفتن تلفن هوشمند خود باید انجام دهید، ذکر شده است. راه‌های بسیاری وجود دارد، پس به جای ترسیدن و هول کردن تا تلفن همراهتان روشن است دست به کار شوید.

در این مقاله در مورد گوشی‌های اندرویدی صحبت می‌شود و در مورد گوشی‌های آیفون به صورت جداگانه توضیح خواهیم داد.

سامانه رسمی ردیابی گوشی

اولین کاری که پس از سرقت گوشی خود انجام باید دهید اعلام آن به سامانه همیاب 24 است. به این ترتیب حتی اگر گوشی شما هیچگاه پیدا نشود، سارق امکان سوء استفاده از سیم‌کارت شما را نیز پیدا نخواهد کرد. هر سه اپراتور رایتل، ایرانسل و همراه اول، سامانه‌های جداگانه‌ای برای پیگیری سرقت تلفن همراه شما دارند؛ سامانه ردیابی گوشی همراه اول، سامانه ردیابی گوشی مسروقه رایتل و سامانه گوشی مفقودی ایرانسل

هر سه به یک روش تقریبا واحد کار می‌کنند. ابتدا باید سیم‌کارت مسروقه را سوزانده شود و مجدد آن را دریافت کنید و با همان سیم کارت مراحل اعلام سرقت را طی کنید. IMEI تلفن همراه خود را در سایت ثبت کنید و زمان سرقت را نیز حدودی تعیین کنید، با پرداخت کارمزد جزئی، پروسه‌ی ردیابی شروع خواهد شد. ولی بهتر است منتظر نمانید، چرا که این روند ممکن است ده روز طول بکشد و با کمک امکانات تلفن همراه خود نیز اقدام به ردیابی آن کنید.

ردیابی تلفن همراه مفقودی از گوگل مپ

شرط استفاده از این روش، فعال بودن اپ گوگل مپ بر روی گوشی شماست، پیش از آن نیز باید گزینه‌ی Location History را فعال کرده باشید تا تاریخچه نقشه گوگل و مسیر هایی که گوشی در آن جا بوده برای شما قابل مشاهده شود. در منوی نقشه امکان تعیین روز گم شدن تلفن همراه وجود دارد پس از آن می‌توانید مسیر ها و موقعیت هایی که گوشی شما در آنجا بوده را می‌توانید ردیابی کنید. هم‌چنین به محض تغییر لوکیشن آن را به شما اطلاع رسانی خواهد کرد.

سرویس «دستگاه من را پیدا کن» Google را راه‌اندازی کنید

 ابتدا باید مطمئن شوید که Googles Find My Device روشن است. هر زمان که با یک حساب Google وارد دستگاه Android شوید، Find My Device به طور خودکار روشن می شود. سرویس رایگان Find My Device Google همان چیزی است که در صورت گم شدن تلفنتان برای ردیابی، قفل کردن و پاک کردن آن از راه دور از آن استفاده خواهید کرد.با باز کردن برنامه تنظیمات و رفتن به Security & Location > Find My Device را بررسی کنید تا مطمئن شوید Find My Device در تلفن Android شما فعال است. یا اگر دستگاه شما گزینه امنیت و موقعیت مکانی ندارد، به Google > Security > Find My Device بروید.  

ردیاب تلفن همراه

در نهایت، با رفتن به android.com/find در رایانه، انتخاب تلفن خود و کلیک بر روی Set Up Secure & Erase، دوباره بررسی کنید که قابلیت ایمن سازی و پاک کردن دستگاه از راه دور فعال باشد. یک هشدار به صورت پوش نوتیفکیشن به تلفن شما ارسال می‌شود، روی آن ضربه بزنید تا فرآیند راه‌اندازی به پایان برسد.

روشی برای دستگاه‌های اندرویدی

android.com/find. وب سایتی که پس از گم شدن موبایل خود باید به آن مراجعه کنید. مطمئن شوید که به همان حساب Google که به تلفن Android شما مرتبط است وارد شوید. اگر به کامپیوتر دسترسی ندارید می توانید از یک دستگاه اندرویدی دیگر و برنامه Find My Device استفاده کنید که باید آن را به طور جداگانه از Play Store دانلود کنید. بلافاصله پس از ورود به سایت یا برنامه، گوگل سعی می کند تلفن شما را پیدا کند.

یک هشدار به تلفن شما ارسال می شود تا به سارق اطلاع دهد که در حال ردیابی است. از منوی سمت چپ سایت Find My Device برای پخش صدا استفاده کنید.

انتخاب Secure Device گوشی را قفل می‌کند، پیامی به انتخاب شما در صفحه قفل نمایش می‌دهد و از حساب Google خود خارج می‌شوید. پس از قفل شدن نیز می‌توانید مکان آن را پیدا کنید. این یکی از سریع‌ترین راه‌ها برای قطع دسترسی سارق به اپ‌های گوشی شماست.

ردیاب تلفن همراه

اگر از ویژگی Erase Device استفاده می کنید، دیگر نمی توانید گوشی را ردیابی کنید. این ویژگی را به عنوان آخرین راه حل رزرو کنید.

اگر دزد تلفن شما را خاموش کند، نمی‌توانید آن را ردیابی کنید تا زمانی که دوباره روشن شود و اتصال تلفن همراه یا Wi-Fi فراهم شود. گوگل به محض اینکه مکان دستگاه شما را پیدا کرد برای شما ایمیل می‌فرستد. هنگامی که تلفن خود را پیدا کردید، برای دسترسی به آن باید پین یا رمز عبور خود را وارد کنید. هم‌چنین باید از پیام قفل صفحه خلاص شود. همچنین ممکن است مجبور شوید به حساب Google خود وارد شوید تا به تمامی امکانات گوشی خود دسترسی داشته باشید، در ادامه نیاز نیست گزینه‌ای را در برنامه Find my Device غیر فعال کنید.

ردیابی گوشی اندروید

زمانی که تلفن همراه خود را گم می‌کنید؛ این روش بیشتر جواب می‌دهد. البته حتما باید به اینترنت وصل باشید. دستگاه باید از قبل به اکانت گوگل (جیمیل) و به اینترنت متصل باشد. این روش با استفاده از قابلیت Android Device Manger صورت می گیرد؛ برای این کار ابتدا به Android Device Manger  مراجعه کنید؛ چنانچه گوشی شما به اینترنت متصل باشد، موقعیت دقیق گوشی بر روی نقشه نمایش داده می شود. در مرحله بعدی، گزینهRing   به شما کمک می کند که گوشی خود را از راه دور به صدا در آورید. به این ترتیب اگر در نزدیکی محل گم شدن گوشی قرار داشته باشید، راحت تر آن را پیدا خواهید کرد. هم‌چنین با استفاده از گزینه Lock می توانید گوشی خود را قفل کرده و به این ترتیب، دسترسی به آن را محدود نمایید. از آنجا که موبایل ایسوس نیز از سیستم عامل اندروید پشتیبانی می کند، این روش می تواند برای این دستگاه نیز به کار برده شود.

اپلیکیشن‌هایی که به ردیابی گوشی شما کمک می‌کنند.

اکثر این اپلیکیشن‌ها غیر رایگان هستند، اما در ادامه‌ی مطلب چند نمونه از اپ‌های رایگان را به شما معرفی می‌کنیم.

اسکرین شات Prey 2022

Prey اپلیکیشنی است که بیشتر شناخته شده و اکثر افراد به آن اعتماد دارند. تمام هدف آن این است که به شما کمک کند در صورت گم شدن گوشی خود، آن را پیدا کنید. این اپ دارای ویژگی های اساسی مانند پیدا کردن تلفن، قفل کردن دستگاه و تنظیم زنگ هشدار است.

هم‌چنین می‌توانید برای دیدن مکان دستگاه‌تان عکس بگیرید و اطلاعات شبکه را جمع‌آوری کنید تا ببینید دستگاهتان کجا بوده است. تا کنون جزء کاربردی‌ترین اپ در این زمینه بوده است. و البته باید بدانید این اپ با Find My Phone گوگل تفاوت چندانی ندارد و ممکن است به عنوان یک نسخه پشتیبان از آن عمل کند. همچنین کاملا رایگان است.

ردیابی موبایل

برنامه‌هایی که موقعیت مکانی شما را به اشتراک می‌گذارند.

در حال حاضر برخی از برنامه‌های اشتراک گذاری لوکیشن خانواده محور است. به عنوان مثال اسنپ چت به شما امکان می‌دهد لوکیشن خود را با برخی از دوستان به اشتراک گذاشته و پس از دزدیده شدن تلفن خود آن را فعال کنید. می توانید به راحتی از این عملکرد برای ردیابی گوشی هوشمند گم شده استفاده کنید. سایر برنامه های ممکن عبارتند از Glympse، GeoZilla، و حتی Facebook Messenger دارای عملکرد اشتراک گذاری موقعیت مکانی در صورت نیاز است.

سوالات متداول

پس از گم شدن تلفن همراه خود، چگونه اعلام سرقت کنیم؟

آیا می‌توانم از اطلاعات تلفن اندرویدی خود پس از سرقت محافظت کنم؟

جستجوی سیم کارت در ایران 912

0912 834 09 05
محاسبه اقساط
29,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 308 27 24
محاسبه اقساط
70,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 411 37 97
محاسبه اقساط
50,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
09122915139
محاسبه اقساط
73,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
09124466258
محاسبه اقساط
49,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 2300 987
محاسبه اقساط
145,000,000 تومان
وضعیت : درحد صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 943 30 30
محاسبه اقساط
270,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 298 0 183
محاسبه اقساط
65,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 253 53 99
محاسبه اقساط
120,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 395 40 38
محاسبه اقساط
47,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
جدید ترین عنوان ها
22نفر به این صفحه امتیاز داده اند
5 / 4.91