ایران۹۱۲ مرکز خرید و فروش سیم کارت 0912
  خرید سیمکارت قسطی

ترفند‌های افزایش آنتن دهی تلفن همراه | دلایلی که منجر به پریدن آنتن موبایل می‌شود

ترفند‌های افزایش آنتن دهی تلفن همراه

برای همه‌ی ما پیش آمده که آنتن‌دهی تلفن همراه‌مان دچار اختلال شده است؛ مشکل آنتن‌دهی منوط به تنها آیفون یا تنها اندروید نیست و می‌تواند دلایل بسیاری داشته باشد. در این مقاله راهکار‌هایی هم برای حل مشکل آنتن دهی هم برای افزایش و تقویت آنتن دهی سیمکارت ارائه می‌دهیم.

موانعی که منجر به اختلال در آنتن دهی می‌شود

اولین چیزی که باید مورد بررسی قرار دهید این است که سیم کارت آسیب فیزیکی ندیده باشد، برای مثال در اثر سرما یا گرمای زیاد قدرت عملکردش کاسته نشده باشد. مورد بعدی که باید در نظر بگیرید این است که گوشی ریجیستر شده باشد، اگر سیم‌کارت شما از این لحاظ مشکلی نداشت می‌توانید از روش‌های زیر استفاده کنید.

موانع فیزیکی برای آنتن‌دهی

در ابتدا مطمئن شوید گوشی شما توسط یک قاب یا گلس ضخیم احاطه نشده باشد، این مورد بسیار در آنتن‌دهی موثر است، برای جلوگیری از بروز این مشکل بهتر است، از قاب‌های نازک‌تر یا ضربه‌گیر استفاده کنید.

اگر در جای شلوغی قرار دارید، از شلوغی فاصله بگیرید، زمانی که ترافیک سلولار بیش از حد شود، سیگنال‌ها برای رسیدن به دکل مبدا با یکدیگر می‌جنگند، پس احتمال این که آنتن گوشی شما بپرد زیاد است.

موانع را کم کنید؛ گاهی وجود یک پنجره یا دیوار، آنتن دهی گوشی را با مشکل رو به رو می‌کند. بهترین راه رفتن به ارتفاعات است. حتی گاهی در محیط‌های باز رفتن به ارتفاعات امکان ارسال سیگنال به دکل را هموار تر می‌کند.

سیستم عامل گوشی خود را آپدیت کنید.

فرقی نمی‌کند سیستم عاملی که استفاده می‌کنید اندروید یا ios باشد. در صورتی که از زمان آپدیت آن مدت زیادی گذشته باشد، احتمال آن که نسخه‌ی قدیمی خدمات درستی ارائه ندهد، بسیار است. برنامه‌های گوشی خود را آپدیت نگه دارید.

سرویس مبنی بر خدمات تماس، یا بسته‌ی مکالمه را غیرفعال کنید. اختلال در سرویس ارائه شده به طور خودکار بر عملکرد سیم‌کارت شما اثر می‌گذارد.

غیر فعال کردن برنامه‌هایی که NFC گوشی شما را درگیر می‌کنند؛ بلوتوث، وای فای، هات اسپاست و... را غیر فعال کنید و دوباره عملکرد سیم‌کارت را بررسی کنید.

دوباره راه اندازی تلفن همراه، استفاده‌ی دوبار پشت سر هم از گزینه‌ی flight mode نیز می‌تواند به پایداری سیگنال‌ها کمک کند.

استفاده از اپلیکیشن‌های افزایش سیگنال

Network cell info & wifi

یک اپلیکیشن در جهت پیدا کردن مکان‌هایی که بیشترین مقدار آنتن‌دهی و خدمات اینترنت، فعالیت می‌کند. این اپ توسط خود کاربران توسعه پیدا می‌کند؛ گزارش محل دکل‌ها، نقاط کور آنتن دهی و... در آن ثبت می‌شود. 

Connection Stabilizer Booster

اگر با اتصال WiFi یا داده تلفن همراه خود مشکل دارید، این برنامه برای شما مناسب است. این برنامه با بسیاری از ویژگی های قدرتمند، اتصال به اینترنت تلفن همراه پایدار را ارائه می دهد. این اپلیکیشن بیش از آنکه قدرت آنتن دهی شما را بیشتر کند، آن را پایدار نگه می‌دارد. 

ترفند‌های دور از ذهن برای افزایش آنتن دهی

در گوشی‌های آیفون:

حتما دقت داشته باشید Time and zone گوشی شما منطبق با لوکیشن واقعی شما باشد، گوشی‌های آیفون در صورت مغایرت خطای no service را می‌دهند.

در گوشی‌های اندرویدی:

رادیو گوشی خود را فعال کنید؛ در دید اول شاید احمقانه به نظر برسد، زمانی که تلفن شما در حال اسکن سیگنال برای دریافت امواج رادیویی است، بتواند سیگنال‌های مورد نظر از دکل BTS را دریافت کند. 

Network mode را تغییر دهید

شبکه‌ی تلفن همراه شما به طور خودکار روی شبکه‌ی 2g/3g/LTE سوییچ می‌شود، زمانی که گوشی شما آنتن دهی اش ضعیف می‌شود آن را روی only 2g یا only3g گذاشته و مجدد امتحان کنید.

در گوشی‌های اندروید

Setting-connection-mobile network- network mode 3g

در گوشی‌های آیفون

Setting-cellular-primary-voice & data- 3g or 2g

ترفند های افزایش آنتن دهی

پیدا کردن دکل‌های نزدیک

هر اپراتور، نقشه‌ی تحت پوشش خود را در سایت خودش ارائه می‌دهد؛ با بررسی مناطق پوشش دهی همراه اول ، مناطق پوشش دهی رایتل، مناطق پوشش دهی ایرانسل نزدیک‌ترین دکل به لوکیشن خود را پیدا کنید. اگر مشکل آنتن دهی سیم‌کارت شما متداوم است، باید اپراتور ارائه دهنده‌ی خدمات را عوض کنید. پیش از تعویض اپراتور حتما از روی نقشه‌ی آنتن دهی، موقعیت جغرافیایی خود را چک کنید و اپراتوری که بیشترین مقدار آنتن‌دهی در آن منطقه را دارد، انتخاب کنید. در مورد ترابرد سیمکارت مفصل توضیح داده شده است.

افزایش عملکرد گوشی برای جلوگیری از پریدن آنتن

میزان آنتن‌دهی رابطه‌ی مستقیم با شارژ گوشی شما دارد. چنانچه گوشی شما شارژ کمی دارد و نیاز به تقویت آنتن دارید، نور پس زمینه را کم کنید، اپلیکیشن‌هایی که در پس زمینه‌ی گوشی شما در حال فعالیت است را متوقف کنید، در صورت نیاز می‌توانید از گزینه Force Stop استفاده کنید.

حرف آخر

چنانچه با تمامی موارد بالا همچنان، مشکل آنتن دهی سیم‌کارت دارید، اگر این اختلال سراسری نباشد پس قطع به یقین مشکل از تلفن همراه شماست، ممکن است به دلیل کهنه شدن تلفن همراه شما یا عدم پشتیبانی از شبکه‌های فعلی باشد، که با مراجعه به یک تعمیر‌کار موبایل قابل حل خواهد بود. 

جستجوی سیم کارت در ایران 912

0912 834 09 05
محاسبه اقساط
29,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 308 27 24
محاسبه اقساط
70,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 411 37 97
محاسبه اقساط
50,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
09122915139
محاسبه اقساط
73,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
09124466258
محاسبه اقساط
49,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 2300 987
محاسبه اقساط
145,000,000 تومان
وضعیت : درحد صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 943 30 30
محاسبه اقساط
270,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 298 0 183
محاسبه اقساط
65,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 253 53 99
محاسبه اقساط
120,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 395 40 38
محاسبه اقساط
47,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
جدید ترین عنوان ها
1نفر به این صفحه امتیاز داده اند
5 / 3.00