ایران۹۱۲ مرکز خرید و فروش سیم کارت 0912
  خرید سیمکارت قسطی

سیم کارت الکترونیکی چیست؟ | راه اندازی esim در ایران

سیم کارت الکترونیکی و راه اندازی esim در ایران

قطعا اسم سیمکارت الکترونیکی (esim) به گوشتان خورده، تراشه‌ای از پیش طراحی شده که داخل گوشی‌های هوشمند قرار می‌گیرد و اطلاعات آن توسط اپراتور خدمات دهنده، بازنویسی می‌شود. در اصل این اطلاعات همان چیزیست که روی سیم‌کارت‌های فیزیکی درج شده، با این تفاوت که امکان تغییر شماره و اپراتور، بدون مراجعه حضوری امکان‌پذیر است.در این مقاله از فعال‌سازی سیمکارت الکترونیکی تا کاربرد این تکنولوژی به طور کامل توضیح خواهیم داد.

سیم کارت الکترونیکی چیست؟

سیم کارت الکترونیکی یا esim یک تکنولوژی جدید در ارتباطات است، در اصل ای‌سیم، سیمکارت نیست، یک تراشه‌ی تعبیه شده در بورد تلفن همراه شماست که جزء ارزان‌ترین نوع سیم کارت به شمار می‌آید. گزینه‌ی سریع و امن برای مسافران است و برخلاف سیمکارت‌های توریستی برای تغییر هر بار اطلاعات نیاز به هزینه‌ی مجدد نیست. اپراتورهای خدمات دهنده در ایران از سال 1396، توانایی ارائه‌ی خدمات ای‌سیم را پیدا کردند، اما به دلایلی هنوز مجوز استفاده از آن صادر نشده است.

ای سیم

روش‌های راه اندازی esim 

سیم کارت معمولی که از جنس PVC با یک قطعه‌ی فلزی روی آن است، با شماره مرجع منحصربه‌فردی، موجودیت شما را به اپراتور موردنظر اعلام می‌کند. وظیفه‌ی سیم‌کارت الکترونیکی نیز دقیقا همین است، با تفاوت انعطاف‌پذیری بیشتر و هزینه‌ی کمتر برای فعال سازی اولیه، نیاز به یک شماره از سیمکارت فیزیکی شما است؛ پس از تائید اطلاعات QR کد ای‌سیم برای شما ایمیل می‌شود. پس از اسکن بارکد، خط برای شما فعال می‌شود. در مرحله‌ی آخر شما حتما باید بسته‌ی سرویس مورد نظر را خریداری کنید، گزینه‌های این بسته عبارتند از؛ تعداد روز مورد استفاده، میزان مکالمه‌ی و حجم اینترنت مورد نظر.

خرید سیم‌کارت الکترونیکی (esim) در ایران

به تازگی سایت ایرانیکارت و airalo امکان خرید ای سیم (esim) را هموار کرده‌اند. سیم‌کارت اکترونیکی ایرانیکارت تنها در سایر کشور‌هایی که اجازه‌ی استفاده از esim را دارند، قابل استفاده است و airalo برای اشخاصی که می‌خواهند وارد ایران شوند اما نمی‌خواهند درگیر سیم‌کارت گردشگری شوند، می‌توانند esim ایران را خریداری کنند، البته در حال حاضر این محدودیت داخلی وجود دارد؛ احتمال می‌رود در آینده‌ی نزدیک داخل ایران نیز امکان استفاده از آن وجود داشته باشد. یک گزینه‌ی بسیار مقرون به صرفه به جای سیم‌کارت گردشگری است و 3 نوع وجود دارد؛ سیم کشوری، سیم قاره‌ای و سیم جهانی. پایه‌ی قیمت نیز از 7 دلار است و بسته به تعداد روز‌های فعال و مقدار اینترنت افزایش می‌یابد. این سیم‌های الکترونیکی تنها برای استفاده‌ی اینترنت دیتا مناسب هستند و امکان تماس یا ارسال پیام با آن‌ها وجود ندارد. در اصل دیگر نیازی نیست برای داشتن اینترنت در هتل یا مراکز خرید به دنبال رمز wifi عمومی و نا امن باشید، شما با esim پر سرعت‌ترین اینترنت را در سفر خواهید داشت.

 

برای دریافت اطلاعات برای خرید esim از ایرانیکارت از لینک زیر استفاده کنید.(ویژه ایرانیان)

iranicard.ir/payments/foreign-services/international-simcard/esim

برای دریافت اطلاعات برای خرید سیم الکترونیکی از airalo به لینک زیر مراجعه کنید. (ویژه کسانی که قصد سفر به ایران را دارند.)

airalo.com/iran-islamic-republic-of-esim

 

قیمت سیمکارت الکترونیکی

از آنجایی که هر سیم‌کارت الکتریکی ویژگی های منحصر به فردی ممکن است داشته باشند، مقدار حافظه، اعتبار اپراتور ارائه دهنده و... در قیمت تفاوت اندکی دارند، هم‌چنین برخی از سیم‌های الکترونیکی پوشش جهانی دارند که قطعا قیمت بسیار بالایی دارند. 

در نهایت هزینه به میزان دیتای خریداری شده و روز‌های فعال سیم کارت بستگی دارد، تحویل سیم کارت با ارسال مشخصات در ایمیل و ارسال QR کد برای اسکن مشخصات جدید است.

تفاوت با سیم‌کارت فیزیکی

مهم ترین تفاوت آن با سیم کارت فیزیکی، اشغال فضای کم و از پیش تعبیه شدن آن است. از طرفی امکان استفاده از ای‌سیم و سیمکارت فیزیکی به طور هم‌زمان وجود دارد؛ یعنی هم شماره‌ی اصلی خود را حفظ کنید هم دیتا و امکانات ای‌سیم را داشته باشید، از طرفی esim ها اکثر برای فعال‌سازی اینترنت همراه در نقاط مختلف استفاده می‌شوند و فاقد شماره هستند.

قیمت سیم کارت الکترونیکی

مزایای esim 

• تعداد شماره‌های نامحدود

فعال سازی تنها در سه مرحله ثبت نام اولیه جهت فعال شدن ای سیم برای شما، اسکن QR کدی که برای شما ارسال می‌شود، فعال سازی بسته‌ی ای سیم (از قبل خریداری کرده اید.)

• ارزان بودن؛ تنها هزینه‌ی پرداختی هنگام فعال سازی، گرفته می‌شود. در صورت تغییر اپراتور، تغییر شماره و ... نیاز به هزینه‌ی دوباره نیست.

• امکان توسعه فردی به کمک تکنولوژی هوش مصنوعی وجود دارد؛ دلیل مهم بودن آن، امکان اتصال به سنسور‌های لوازم خانگی، سنسور امنیتی و... به گوشی شما است. هم‌چنین در حمل و نقل عمومی می‌توانید با استفاده از ای‌سیم، هزینه‌ها را پرداخت کنید و برای ارائه مشخصات خود نیاز به ارائه‌ی کارت بانکی خود نداشته باشید. این دقیقا آثار مثبت تکنولوژی بر عادت های ما است. برای دریافت لیست گوشی‌هایی که از ای سیم پشتیبانی می‌کند می‌توانید از سایت esimcard کمک بگیرید، لیست موجود در لینک همواره در حال بروز رسانیست.

• امنیت بیشتر اسمارت فون‌ها و گجت‌های پوشیدنی

یک سیمکارت معمولی حجم زیادی از داخل گوشی شما را اشغال می‌کند. در صورت حذف آن فضا برای بهبود سخت‌افزار بیشتر می‌شود. از طرفی با حذف سوکت سیم کارت، امکان نفوذ آب در گوشی‌های هوشمند کمتر می‌شود.

• قابلیت ردیابی بهتر

از آنجایی که خارج کردن ای سیم تنها با آسیب رساندن به گوشی انجام می‌شود؛ اگر گوشی شما دزدیده شود، بسیار سریع قابل ردیابی‌ست . اطلاعات شما روی پروفایل‌تان نیز محفوظ می‌ماند و در سریع‌ترین زمان به گوشی جدید قابل انتقال است.

معایب ای سیم

1. امکان فعال سازی آن در گوشی‌های قدیمی وجود ندارد.

2. قیمت گوشی‌هایی که از این تکنولوژی پشتیبانی می‌کند به مراتب بیشتر از گوشی‌های فاقد این تراشه است.

3. در صورتی که بخواهید گوشی خود را بفروشید، باید پروفایل سیم‌کارت الکترونیکی خود را تغییر دهید که احتمال این که اپراتور جدید از شما هرینه بگیرد وجود دارد.

حرف آخر

قیمت سیمکارت الکترونیک در ایران بستگی به اپراتور ارائه دهنده‌ی آن بستگی دارد، در صورتی که گوشی شما توانایی ساپورت این تکنولوژی را داشته باشد برای فعال سازی آن هزینه‌ی زیادی نیاز نیست، اما هنگام انتخاب بسته‌ی خدمات، بسته به حجم انتخابی، هزینه‌ی آن بیشتر می‌شود.

سوالات متداول

چگونه سیم کارت الکترونیکی بخریم؟

چرا در ایران نمیتوانیم ای سیم فعال کنیم؟

جستجوی سیم کارت در ایران 912

0912 834 09 05
محاسبه اقساط
29,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 308 27 24
محاسبه اقساط
70,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 411 37 97
محاسبه اقساط
50,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
09122915139
محاسبه اقساط
73,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
09124466258
محاسبه اقساط
49,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 2300 987
محاسبه اقساط
145,000,000 تومان
وضعیت : درحد صفر
مشخصات سیم‌کارت
0912 943 30 30
محاسبه اقساط
270,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 298 0 183
محاسبه اقساط
65,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 253 53 99
محاسبه اقساط
120,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
0912 395 40 38
محاسبه اقساط
47,000,000 تومان
وضعیت : کارکرده
مشخصات سیم‌کارت
جدید ترین عنوان ها
8نفر به این صفحه امتیاز داده اند
5 / 4.63